דברים שהפרו את חוקי הפיזיקה


 

דברים שהפרו את חוקי הפיזיקה

בעולם ישנם הרבה דברים נפלאים וחומרים יוצאי דופן, כמובן החומרים הללו הם הפרה של חוקי הפיזיקה. לכולם יש הסבר מדעי, אף כי עניין זה אינו הופך להיות פחות נפלא.

1. Ferrofluid- חומר נוזלי מגנטי שמשנה את צורתו תחת השפעה של שדה מגנטי, הוא יוצר כול מיני צורות מעניינות ומורכבות. תמיסה זו בעלת תכונות פרהמגנטיות מה שאומר שהחלקיקים אינם מגנטיים. בחומר נוזלי זה שימושי מאוד לתעשיית הרכב, נאס"א והצבא.

2.  אירוגל- עשן קפוא- חומר מוצק שלא נוצר מן הטבע זאת אומרת שהוא מלאכותי. התוצאה שהרכב זה יוצר הוא סלע מלבני שתלוי באוויר, כיום הוא משמש לתעשיית הקוסמטיקה, צבעים תעשייה כימית, נאס"א. כיצד הוא נוצר? כאשר הנוזל המהווה חלק ממרכיביו של ג'ל מוחלף בגז.

3. Perfluorocarbon- חומר נוזלי שאפשר לנשום בתוכו ללא מסיכת חמצן. אתם יכולים לראות איך עכבר מעבדה נושם בתוך כלי עם החומר הנוזלי אבל רק כמה עכברים הצליחו לשרוד חלקם מתו כמה דקות אחרי שהוצאו מהחומר. חומר זה הוא לא כול כך ידידותי לסביבה הוא יותר חזק פי 6500 מדו תחמוצת הפחמן.

4. חומרים אלסטיים- חומרים גמישים במיוחד עשויים מחוטים דחוסים מאוד, מה שיוצר ועושה אותו לחומר אלסטי. חוטים אלו יכולים להימתח מבלי לאבד את המאפיינים שלהם. מדענים אומרים שזוהי המצאה גאונית אפשר לפתח בעזרת חומר זה כול מיני גדג'טים גמישים. החומר עצמו נמתח וחוזר למצבו המקורי.

5. נוזל ניוטוני-  נוזל צמיגי ולא דחיס אפשר ללכת עליו בניגוד למים, מה שזה אומר שיש לו התנגדות למזיגה, מאין מידה של חיכוך. חומר סמיך כמו דבש או שמן שהם חומרים צמיגים, יש להם התנגדות לשינוי צורה. המרקם כול כך רך ונעים. בחומר זה משתמשים בתעשיית הצבא למטרת אפודי מגן.

6. שקיפות- מאפשר מעבר של אור, ככול שהחומר שקוף יותר מעבר הקרינה שבו גדול יותר. חומר שהוא שקוף יכול להיות גם לא שקוף כלומר אטום, רק חומר שיש בהם תכונות אלקטרוניות. בדוגמא כאן אנו רואים אלומינה מוצק גבישי יכול להיות שקוף, בתכונותיו אך לא בנפח גודלו.

7. צינורות פחמן-  פחמן הוא יסוד כימי אל מתכתי, הוא קיים בכמות רבה בטבע וסביבנו. הפחמן הוא אחד היסודות החשובים והעיקריים של חומרים אורגניים בגוף חי. פחמן טהור מופיע בטבע בשתי צורות ידועות והם: יהלום וגרפיט חומר רך ביותר.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דברים שהפרו את חוקי הפיזיקה